Üdv mindenkinek!
Az elmúlt 2-3 hónapban sikerült összekapargatnom a világ különböző sarkaiból a Rayman 3 és a Sonic Adventure DX GC-s változatait.

Már korábban is olvastam beszámolókat, melyek szerint sok korabeli játéknak a GC-s változatai a legjobbak mind játékélmény, mind pedig összkivitelezés szempontjából, ez alól pedig ez a két cím sem kivétel (máskülönben nem vettem volna meg őket, hiszen a Rayman 3 PS2-es, PC-s és 360-as változata, plusz a DX 2004-es PC-s, valamint a Steam-es változata is megvan).
A hosszabb felesleges szócséplést mellőzve lássuk mi teszi ezen verziókat jobbá a többinél:
Sonic Adventure DX:
- észrevehetően jobb grafika, ami elsősorban a fényeffektekben mutatkozik meg (a PC-s verzióban a játékidő jelentős részében úgy láthatjuk a modelleket, mintha felülről folyamatosan reflektorokkal világítanák őket)
- a GC-s verzióban alapból maximális a "draw distance" (A PC-s verzióban, amikor Eggman Knux átverésének felfedése után elmenekül az Egg Carrier-rel, a "draw distance"-t maximumra állítva is eltűnik az Egg Carrier fele a horizonton, ha elég messzire kerül. Ez a probléma Mystic Ruins dzsungelében is megfigyelhető, amikor a játékos a kiindulási ponton áll a sínnél, a völgy másik fele eltűnik a semmibe. A probléma sehol sincs jelen a GC-s verzióban.)
- "exkluzív" effektek: Víz alatti játékmenet esetén egy klassz vízfodrozódásos effekt lepi be a képernyőt + Lost World (Sonic) második szekciójában a tükrök használata nélkül tényleg nem lát semmit a játékos, teljes a sötétség (A PC-s verzióban tökéletesen el lehet igazodni a tükrök nélkül is)
- ránézésre jobb FPS-el megy a játék, a cutscene-ekben egy-két kameraállás különbözik, Sonic pályákon pedig (Sonic történetének befejezése után) egy második játékos irányíthatja Tails-t, a ShadowTH segítőihez hasonlóan (PC-n ezt sohasem próbáltam, lehet, hogy ott is lehetséges)
- a Sonic Advance-ben (valamint annak második részében) nevelt Chao-kat a Game Boy Advance-ről át lehet "szállítani" egy adatátviteli kábel segítségével a GC-s SADX Chao Garden-jébe, így az egyik játékban feltápolt Chaónkkal akár meg is takaríthatunk nem kevés szöszmötölést valamelyik játékon belül (sohasem játszottam az Advance játékokkal, Chao-t meg csak addig neveltem, ameddig feltétlenül szükséges volt)
- az irányítás természetesen lényegesen jobb (a GC irányító meglepően kényelmes, talán a legkézhezállóbb joystick, amit valaha a kezemben fogtam)
Mindezeket egybevetve, amennyiben bárkinek lehetősége adódik/van arra, hogy kipróbálja az eredeti verziót (a DX eredetileg GC exkluzív cím volt), ne tétovázzon, mivel a GC-s verzió egyértelműen a PC-s port fölé kerekedik (a Steam-es/konzolos portról ne is beszéljünk).
Most, hogy ezt így kitárgyaltam menten rá is térek a Rayman 3-ra.
Rayman 3:
- talán jobb az FPS, bár őszintén megmondom, hogy a PS2-es változatban sem tapasztaltam észrevehető laggolást...lehet, hogy csak nem elég technikásak a szemeim...
- A "Bog of Murk" névre hallgató világban minden szabadtéri tevékenykedésünkhöz megkapjuk ajándékba a kamerán lassan végigfolyó esőcseppeket, melyek beltéri területre érkezve természetesen egyből el is tűnnek
- 2 GC-exkluzív CO-OP játékmód, név szerint "Mad Trax" és "Wheelis".
Mad Trax: A játékmód játszásához mindenképpen szükséges a GC-hez egy GBA-t csatlakoztatni a korábban már felemlegetett adatátviteli kábel segítségével, így a csatlakoztatott GBA pedig egy plusz kontrollerré válik. Az így játszandó menet során az egyik játékos Rayman-t írányítja (aki a cípőjében utazik), míg a másik játékos Globox-ot (aki a GBA-n keresztül egy tetris-játékban real-time építi az első játékos köré a pályát, amin végig kell mennie....2003...ezt neked "nextgen tapicskolós játékélmény").
Wheelis: Ugyanez a játék 4 játékos módban, értelemszerűen 2 vs. 2-es formációban (Rayman GC és Globox GBA vs. Gumsi GC, a Knaaren-ek vezetője és Reflux GBA).
Az imént felsorolt extrák közül minden bizonnyal az exkluzív minijáték(ok) a legígéretesebbek, jómagam olyannyira kíváncsi lettem rájuk, hogy már elhatároztam, hogy egyszer biztosan beruházok egy kábelre és egy GBA-ra csak azért, hogy a tesókkal együtt megtapasztaljam ezt a játékélményt...van egy olyan érzésem, hogy sokáig el fogunk vele marhulni.
Ennyit szántam mára, amigos.
SpyroGuy kijelentkezik, Szevasztok!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése