2014. június 22., vasárnap

"Naaa Na Na Naaa"

 Üdv mindenkinek!

 Kicsit több, mint egy éve tudunk biztos tényeket a Mirror's Edge 2-ről, ami valljuk be őszintén, hogy nem túl sok, de a semminél mindenképpen több és mindezen információmorzsák mellett is jó tisztában lenni a ténnyel, hogy a projekt él, lélegzik és jó kezekben van. Az első játék volt az egyik egyetlen "modernebb" FPS (értsd az elmúlt 8 évben készített FPS-ek közül - nem vagyok túlzottan oda értük, kivéve persze a Komolyabb játékokat) amit érdeklődve próbáltam ki. Megfogott a játék akkor és azóta is egyedinek számító atmoszférája, a sok ugrálás és szaladás a futurisztikus/utópisztikus környezetben, az üldözések melyeket egy gördülékeny és szinte maradéktalanul realisztikus játékmenet tett felejthetetlen élménnyé. Kicsit talán túl rövid volt, de más kivetnivalót abszolút nem találtam benne. 

 Aztán teltek az évek és valahogy nem akart folytatás érkezni, egészen mostanáig....

Az eddig kiadott információkból ítélve ez a játék pont arra az élményelemre fogja a legtöbb hangsúlyt fektetni, ami az előző játékból hiányzott: a nyitott világra. Bezony, ez a játék immáron egy teljesen nyitott városban fog játszódni, ahol szabadon lófrálgathatunk majd kedvünkre. El sem tudjátok képzelni, hogy anno konzolon mennyit kísérletezgettem csak azért, hogy legalább hellyel-közzel letrükközgessem magamat az utcaszintre, ami hellyel-közzel sikerült is (Köszönöm YouTube glitch videók! :D). Később persze találtam teleporter trainer-t a PC-s verzióhoz, meg létezik "free-camera" config parancs is a játékhoz, amivel aztán kedvünkre berepkedhetjük a játékteret, ami nem kevés plusz órával fűszerezte meg a játékkal töltött időmet (ha nincs nagy újrajátszhatósági választék, akkor csinálok magamnak).

 A grafikáról ránézésre megállapítható, hogy nem igazán 360 barát, éppen ezért egyértelmű, hogy csak a következő/új generációs konzolokra (és gondolom PC-re) fog megjelenni a játék.

 Egy dolgot azért nem értek: Minek kellett a franchise-t rebootolni? Ez a játék ugyanis nem ME2, csak simán ME. Az első játék története szerintem korántsem volt olyan komplikált és szövevényes, hogy a végkimenetele ellehetetlenítse a potenciális folytatás lehetőségét. Arról nem is beszélve, hogy a játék legelső trailerében láthatjuk, ahogy egy Jackknife-ra kísértetiesen hasonlító valaki tetoválja Faith szemére azt a bizonyos mintát. Ezek után szerintem jogosan merül fel a kérdés, hogy minek fektettek egyáltalán energiát abba, hogy mindezt (valamit, aminek súlya lenne, ha ez a játék egy tényleges prequel lenne) megmutassák nekünk, amikor a játék rebootnak készül? Erre a kérdésre több potenciális válasz is adható.

1. Nem reboot lesz a játék, de akkor a címnek nincs értelme.
2. Reboot lesz, ami egy az egyben felhasználja az eredeti játék karaktereinek háttérsztoriját, aminek szintén nincs sok értelme.
3. Reboot lesz és pont, hogy a demonstrációnak nem volt értelme és súlya, mivel az idei E3-on sem mutattak mást, csak majdhogynem tech demó szintű abszolút alpha gameplay videókat. - ergo, lehet, hogy még nincs is kész történet, csak felhasználták azt, ami eddig is megvolt már egy random állecsapatós leleplezés kedvéért.

 Én a 3. lehetőséget tartom a legvalószínűbbnek. Amíg ezen elmélkedtek, nézzétek meg az alant mellékelt képeket. Impozánsak, nem igaz?




 Megjelenési dátum nincsen, de nem is szükséges, hogy legyen. A jó munkához idő kell, csak aztán ne ragadjon (ismét) bele egy kellemesnek éppen nem mondható "development hell"-be.

 SpyroGuy kijelentkezik, Szevasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése